divendres, 1 de maig del 2009

Seguiment i evolució de la webquest





Estem en ple desenvolupament de la webquest. El meu grup hem triat l'opció destinada a l'alumnat. La idea principal és el treball crític de la diferència i la coneixença de l'altre. Per això els aspectes conceptuals més rellevants són l'altre, la diferència, les similituds, els punts de trobada, en definitiva com descobrir la interculturalitat en l'entorn més proper.



Realment, no està resultant fàcil, o almenys a mi no m'ho sembla, plasmar els conceptes teòrics de l'assignatura en la webquest. Per això, penso, que si a partir de la tasca proposada i les activitats que s'han de desenvolupar per fer-la, som capaces de plasmar alguns conceptes bàsics de la interculturalitat em donaré per satisfeta. Crec que l'important és aconseguir que l'alumnat reflexioni sobre la diferència, que tots som diferents, i que "l'altre" ho som tots, així com també una reflexió crítica sobre els estereotips, per tal de potenciar una convivència intercultural tenint en compte el punt de vista dels altres.



La idea és poder educar, com diu Terrén, per a renovar la voluntat de viure tots junts, amb els que venen de lluny o amb els que encara que estan a prop han estat o són estranys.

El treball en grup
El que més a costat ha estat engegar, pensar i decidir una tasca que pogués ser atractiva per alumnat de 1er. d'ESO sense caure en la còpia dels bons exemples de cursos anteriors.

Un cop vam decidir això, el treball en grup està sent força ric, dinàmic i complementari.
Nosaltres no hem volgut encetar l'entorn webquest fins que no hem tingut tots els apartats ben redactats i consensuats, i això realment ha estat llarg, doncs constantment hem estat autocrítiques i per tant retocant els continguts de la webquest. Així, que ara ja amb el temps a sobre en queda la part més tecnològica, acabar de construir la webquest.
Així que, cap a la webquest!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada